lördag 18 januari 2014

Förändringar

Dom sista dagarna har det snöat utan uppehåll här, det är väl som i resten av Norden vill jag tro, men det känns skönt, äntligen är det ljusare ute. I dag hade jag tänkt jag skulle gå ut och skotta mig runt huset, jag behöver fysisk aktivitet, lite yin och yang. Sista dagarna har varit ansträngande på jobbet, inte fysiskt men för huvud och själ. Min efterträdare har börjat och jag ska försöka tömma hela huvudet i löpet av två veckor. Det är inte helt enkelt när huvudet känns som en luftballong och tankarna löper runt i sina egna banor. Jag ska lova jag är trött när jag kommer hem på kvällarna. Jag ser fram mot och glädjer mig verkligen till mitt nya jobb, det ska bli jättespännande, helt sant. Men samtidigt känns det vemodigt, ja nästan sorgligt, när man slutar hos en arbetsgivare som man har varit trogen i 17 år. När jag dessutom blev överraskad med en liten fest på torsdagskvällen känns det ännu mera obegripligt, eller begripligt är nog ett rättare ord, det är ingen dröm, det händer faktiskt.

Vad är det en gammal kärring har gett sig ut på??

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Kan tänka mig att det är vemodigt och ännu mer efter den där fina efterrätten!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Lykke til med nye utfordringer :D

Birgitta sa...

Det känns alltid lite konstigt att ändra på invanda rutiner. Lycka till med nya jobbet. Hoppas du berättar om det för oss.
Kramar Birgitta