söndag 1 december 2013

Bankad, slagen och misshandlad

Ja, det är väl vad jag kan säga om den misshandlade härvan med entrådig Karakul ull som jag till slut kan visa fram. Det här är egentligen temaspinning för april (bättre sent än aldrig..) och nu som jag hade Karakul framme blev det äntligen av att jag gjorde garnet.

Uppgiften var att spinna ett entrådigt garn i balans efter den beskrivelsen vi fått och jag gjorde som bäst jag kunde... Växelvis kokande vatten och iskallt vatten har misshandlat tråden. Dessutom har jag bankat och hamrat löst på det mellan chockbehandlingen med vattnet. Med andra ord tovade det sig ganska bra. Efter all behandling har jag nu ett luftig (och faktiskt ganska mjukt) garn som är i balans…. hoppas jag..

Annars så börjar advent smyga sig in hos oss också. Varje år är jag lika oförberedd men det är nog jag som stänger ögon och öron och hoppas det ännu är länge till..

Inga kommentarer: