söndag 20 december 2009

Virkade små röda hjärtan skapar julstämning..

DSC00005 DSC00008

Virkade små röda hjärtan har jag många av till jul. Egentligen så virkade jag först ett stort antal för att hänga i tallriset som ska stå i en kruka nere i hallen. Nu blev det lite ör sent och mörkt att gå ut och hämta riset idag så det får bli imorgon..

DSC00006 DSC00007

Min farmor virkade hjärtan som såg nästan så här ut, så tradisjon med virkade hjärtan i tallristet är nog ganska gammal, men jag kom på att dom kunde passa bra att virka ihop och fästa runt skomakarlampan också , så blir det lite extra julstämning på köket.

 DSC00008DSC00009

Och, varför inte, när jag först var igång, så lagade jag remsor att fästa på hyllkanterna också.. Nu börjar det bli jul i mitt hus :)

DSC00032 DSC00031

Jag har provat mig lite fram med olika påhittade mönster men fastnade för dessa, delar gärna med mig om någon vill pröva, lägger ut beskrivning här under.

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fina dina hjärtan!

Uttan sa...

Men så fint....Hjärtan ska finnas i massor.
Jätte fint blev det på lampan.

Kram!

Birgitta sa...

Vilka fina hjärtan och vad snyggt det blev när du virkade ihop dem och satte dem på lampan m.m.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Øistein Jansen sa...

Nice

Meta sa...

God fortsättning
Vilken fin lampa. Nu kan nog t.o.m. jag virka hjärtan. Men du är ju så flink så jag är för lat för att göra dem själv. Tror du de skulle passa i min kökslampa ?
Tomtemor