lördag 10 december 2011

Ullig, gullig lördag… funderingar….

Jag sitter och funderar på om inte tomten ska vara lite snäll mot mig iår. Så jag var inne på Spinnvilt.no och hade bestämt mig för en kardemaskin eller i varje fall handkardor. Men så började jag titta på kammar. Egentligen så anar jag inte vad som är skillnaden mellan kardor och kammar, men när jag hittade denna videon på Utube så är ju saken klar – det är kammar jag behöver, eller??? Om jag vill laga tops? Varför har jag då som vanligt den samma oturen – dom är utsålda!! Grrrrr!!!!

Men nu vill jag ha!! så jag hoppas att dom kammarna som finns kvar kan fästas till en bordskiva med tvingar som vi allra redan har…

2 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Okej, Mia, om du ska köpa kammar, köp INTE Louets minikammar. De är verkligen mini och i det här fallet är mini detamma som ytteyttesmå och jätteveka. Taggarna kommer vika sig med en gång. Jag har ett liknande par. Små, enkla, relativt billiga, men... Det är bättre att du köper en rejäl kam av bra kvalité och kompletterar med kam nummer två när du har råd. Ta en titt på de här: http://www.despinners.nl/a-20480166/accessoires/majacraft-wolkammen-double. Du kan köpa dem en och en också (kontakta bara Dineke - eller den säljare du väljer att köpa från) och de går att köpa till en station så du kan spänna fast kammen i bordet. Tänderna är hårda och de kommer tjäna dig troget länge. Du kommer inte att ångra dig. Kom ihåg att du får vad du betalar för och ska du bara kamma topsband BEHÖVER du inte två kammar.

Sjömans-Elin sa...

Som konsument i Norge har du väl också rätt att häva ett köp? Om kammarna redan är på väg är det bara att skicka tillbaka dem igen. Låter krångligt, men jag LOVAR, du kommer inte ångra dig. Du får kanske bara EN kam av bra kvalité för det priset, men... Ja... Så synd att du inte bor närmare, då ha de du fått prova mina. Annars är kammar riktkigt kul.