fredag 9 mars 2012

En fin variation av mitt virkade överkast!

Det är ytterst sällan att jag lägger ut bilder jag hittar på nätet (och nu har jag tagit bort det faktiskt…hittade det samma överkastet på annan bild…) men med det här loppisfyndet, ett virkat överkast, så kan jag inte låta bli. Man ser varför, det här är ju en variant av mitt virkade överkast som jag hittade mönster i från allas i förra århundradet. Se vad fint det är med dom tilläggsvarven på varje ruta, detta måste jag ju bara spara på. Dessvärre klarar jag inte hitta tillbaka till det här bildet på DEN HÄR ADRESSEN och eftersom det står att det är ett loppisfynd så är det väl inget mönster till den heller, suck…

Men visst ser man gott att det är den samma rutan som är använd som grundmönster till överkastet som det jag virkat. Mer om mitt överkast ser man HÄR. Jag blir ju tvungen att spara bilden och kanske det är fler än jag som klarar virka efter en bild och inte behöver mönstret? Jag kommer i varje fall virka den nya rutan bara för att se hur man gör.

Tillägg;

Ah, detta var ju kul, för jag hittade det på en engelsk sida också,

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nja, jo, kanske att det är en aning finare, men ditt är allt väldigt fint också, helt underbart vackert!

När jag tittar i alla mina gamla virkböcker någon dag ska jag försöka ha mönstret i bakhuvudet nånstans, man vet ju aldrig, där man minst anar det....

Agneta kram

Mia stickar sa...

Ja ghar virkat mycke i mina dar men aldrig ett sängöverkast! Både ditt och det andra är väldigt vackra!

Pixi sa...

Wow , båda är supervackra! Ha en trevlig helg!!kram =)