fredag 11 november 2011

Fredag, fjärde semesterdagen..

Jag vet inte vad som är värst egentligen. Att inte få lappen eller att få den? Jag gick här och funderade på om det inte snart var dags att få den, tandläkaren brukar sända den ut i slutet av september trodde jag. En gång om året, vilken skräck, ett nödvändigt ont.. Men den här tiden passar inte, då är jag bortrest på kurs.. borde väl ha ringt idag och sagt ifrån, gjorde jag det? Nej, det är som hela den hemska kvarten försvinner om jag inte tänker på den.. På måndag, då ska jag ringa! och då ska jag ringa fysioterapeuten också, för den telefon har jag heller ingen lust till. Skyller på att jag har städat idag, hela dagen, till långt ut på kvällen. När mina söner kom hem i eftermiddag visste dom precis vad som hände här hemma, dom hade hört musiken på långt avstånd, långt innan dom kom fram till dörren.. Öhh??? Vad då?? spelar jag hög musik, eller?? Säg mig, hur ska man annars klara av att ta en svängom med damsugaren ihop med Björn Afzelius?

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Förstår dig, tandläkaren är inte kul!

Lisa sa...

Du bara stiger i min aktning. Afzeluis på hög volym vid städning, det är STIL! Att dessutom inte gilla käftis ger också stilpoäng i Lisas värld. Det är läskigt att gå dit! Tala om att man är utlämnad (och utfläkt i en stol dessutom). Neej, den annars så pliktttrogna t-kärringen kan hitta på allt möjligt för att slippa, he he.
Som om det inte räöckte med att det är läskigt så kostar det ju APA att gå dit. Inte får man någon leksak längre heller (tro mig, jag har försökt).
Njut nu av helgen och använd förträngningsmekanismen vad gäller besöken. Det är långt till måndag...

Kramis, Lisa

Mimmi Hek sa...

Städa går lättarre när musiken är på hög nivå även hos oss. Go´lycke hos Tor!
Kram

Anonym sa...

det er en ting jeg har lært meg de siste ukene.. det hjelper ikke det plukk å utsette.. jeg blir mer og mer agressiv jo lengere jeg venter..

nå har jeg en liste som lang som arvesynden over ting jeg SKAL gjennomføre..

for nå skal det handle om meg.. ikke snuppa.. ikke min eks mann.. ikke hensyn til noen andre.. enn meg selv..

tannlege som har vært utsatt et år.. fysioterapi som har vært utsatt de siste 10 år.. og jeg har tenkt å ta kontakt med en gestalt-terapeaut.. det kan neppe skade å få samlet livet sitt igjen : ))

og du.. hva er viktigst ? du eller kurset ? hva kan kurset gi deg ? bedre helse ? bedre tenner ? mer glede i hverdagen ? god samvittighet ? fordi du har gjort som det ble forventet av deg ? så du kan ta de ekstra vaktene ? si heller at det kurset ikke passer å ta.. bruk dagen på spa og tannlege ; )

klæm og god lørdag