tisdag 17 november 2009

En slända kom i dagens post

   DSC00014  
Idag kom den, min slända eller håndtein da, i posten, paketet som jag beställde från Spinnvilt i torsdags. Så gärna som jag skulle ha slängt mig rätt ut i det blå, helt utan kunskaper och försökt finna ut av spinneriets hemligheter, varit lite lagom ivrig och irriterad för att jag inte får det till, gråtit en skvätt och försökt DSC00016igen..men, sån är inte livet för en medelålders tant med tonåringar, som jobbar hela dagen och betalar dyrt för en kurs i oljemålning på tisdagkvällar, när man kommer hem på eftermiddagen är det bara att kasta sig över spagettin för här måste det fortast möjligt komma middag på bordet, sen packa alla målargrejor och slänga sig i bilen på nytt.. Men, imorgon, då !! är det teorikväll om Michelangelo, men sen torsdag, då är kvällen min, då ska det spinnas, sländan kommer att gå varm!!! Jag kan ju alltid starta med att läsa boken , Start Spinning, som jag också beställde, så jag ivarje fall har en liten idé om hur man gör, en prima god natt lektyr idag det, men jag förlorade lite av mitt mod när jag läste om någon som varit på kurs…
- Men, har jag sagt det tidigare, yes, me envis ;)
 

9 kommentarer:

Strikkebesta sa...

Velkommen etter inn i Spinneverda! Det er fullt muleg å spinne med handtein utan å ha gått på kurs:) Det går veldig sakte samanlikna med spinning med rokk, men det er eigentleg ein fordel, så får du tid til å dra ut fibrane til passe tjukk tråd. Lukke til, følgjer spent med på resultat:)

Mia stickar sa...

Lycka till med spinningen! Jag har aldrig provat och gissar att det är svårt!

Hobbygåsa sa...

Lykke til med spinningen, det ser så gøy ut å spinne sitt eget garn. Ja ingen tvil om at hverdag er travelt, men så kan du glede deg til helg :-)

Bestemor Drillo sa...

Lykke til! Jeg synes du er så flink til å kaste deg ut i ting!
Det er da det blir født grundere!
Klem fra bestemor!

Uttan sa...

Ja Du det tar tid att lära sig spinna men övning ger färdighet.

Vi har Brodermaskiner.
Huskvarna Designer 1 och Mannen är duktig på dataprogram som hör till med stygnsättningar osv.
Han är väldigt duktig på att sy och vi arbetar tillsammans vid maskinerna i bland.
Det är jätte roligt.

Värm upp sländan till imorgon,bara det inte går som för Törnrosa....
Du har väl nån prins i närheten ;o)

Kram!

Angel.Pearls sa...

Vad kreativ du är! Spinna verkar kul -å bra att du bokat in din alldeles egna tid, när nån annan får sköta spaghettin!! Oljemålning -vad inspirerande! Nu vill vi också se dina framsteg på 'duken'..Kram//Eva

Åsa! sa...

Ja du Mia, den som väntar på något gott...
Lycka till med dina projekt!

Maria Berg sa...

Att jag har missat detta med två bloggar, brukar jag inte göra men nu är jag här i alla fall.

Iris är underbar - jag fick nog 5 nya sorter i år skall bli spännande och se när de blommar nästa år.

Skall lägga in denna blogg på min Trädgårdsblogg.

Om du skulle får en julpresent över så kan vi byta - bara låt mif få veta.
Kram MB

sanna sa...

Hejsan! Hittade just hit och sparar dig så jag kan hitta tillbaka.

Lycka till med sländan och tavlan du målar har underbara färger.