tisdag 8 november 2011

Frisk luft och fysisk aktivitet

Det hjälper, varje gång. Hälsa på grönt recept. När man är lite trött och hängig, jag faktiskt lite smådeprimerad så är det bara en sak som funkar – komma sig ut!! När kroppen blir fysiskt trött är det som om jämnvikten är återställd och med all frisk luft som man får på köpet så ser faktiskt världen lika rosenröd (eller rosa då..) som den ska göra och nu kommer resten av semestern gå som en dans. Härliga, höstliga november. Vilka bonusdagar vi har fått. Nu kan jag med gott samvete krypa upp i soffanhörnet efter middagen och gör precis ingenting, eller i varje fall inget annat än det jag har lust till.

Det är så sant som skrivet i den här boken – rekommenderas varmt!

5 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Det er så sant. Lys og frisk luft må til. Herlig med en gåtur også. Og litt strikking etterpå :)

Birgitta sa...

Så duktig du är med stickorna. Fina böcker du visar.
Jag har åkt på nån skit i kroppen, vet inte riktigt vad det är, men jag utslag på benen antagligen rosfeber eller knölros. Så det blev en dunderkur och hjälper inte den, så är det slut med mej skojade läkaren. Det värsta är att det slår ut tarmar och man får diarre. Det är iaf inte småbarnsbaciller den här gången.
Kramisar Birgitta

Åsa! sa...

Visst är det så att frisk luft gör susen för både kropp och själ. Vi människor är inte gjorda för att sitta inne och uggla!

Vilket genast får mig att stänga av datorn och dra på mig gummistövlarna :D

Guri sa...

det er jo så sant det du sier:) Billig medisin og ingen bivirkninger :) Nyt dagene dine!

Lilli sa...

Ja, absolut är det så att naturen läker oss. Stillheten, dofterna,ljuden. Allt är lugn och ro. Det behöver vi verkligen få en stor dos av då och då. Så mycket vackert garn du färgar!