söndag 6 november 2011

Helskotta !!!

Tre nystan av mitt eget garn. Färgat med syrafärger och spunnit ifjol. Tvinnade det tretrådigt, navajoply, och sen har det bara legat där i härvor.. Synd, för garnet måste ju användas till något, eller??

66 g/ 149,5 m (worstead) + 64 g/137,5 m (worstead)

57 g/ 113m (worstead). Tillsammans blir det hela 187 gram och det borde ju hålla till ett par sockor..

Så då börjar man ambisiöst med den första sockan och stickar en bit nedöver skaftet …

… sen har jag ju sedan länge förstått att det smartaste är att sticka bägge samtidigt så dom blir lika (och inte riskerar att man går tom på en färg på socka nr 2 )..

Ha,ha!!! Fin fem fel!!! Som om det var en dubbelgardering! Helskotta!!! Och jag som hatar att repa upp. Nu har jag mest lust att fuska, sticka på det ena skaftet ‘uppåt’ så det blir lika långt. Men gör jag det? Det blir nog bara att bita i det sura äpplet..

7 kommentarer:

Lisa sa...

Tsss, petitesser. Det märks ju knappt! Sticka du färdigt dina tjusiga sockar, det äpplet är inte speciellt surt = )
Hoppas att telefonen höll sig tyst igår och att du fick inta Tasseställning!

Kram, Lisa

Anta sa...

Härliga garner och sockorna blir jätte snygga du behöver inta alls repa upp dom det märks knappt. Kram

Mimmi sa...

Strunt i det. Det är ju en bagatell. När dom har kommit på foten ser man ändå inte det. Sticka du färdigt dom som dom är, jättefina!
Kram

Bibblostick sa...

Jag vet egentligen inte vilken mall jag använt. Jag upptäckte den nya designen igår och får väl testa mig fram. Det verkar som om du kan välja lite själv hos mig så presenteras bloggen på olika sätt. Det känns inte som om jag har riktig koll.

LisaMatilda sa...

Det blev fint! Fick leta ett tag innan jag hittade "felet". Och när de kommit på foten märks det ännu mindre!

Anita Tørmoen sa...

Supert garn, og de sokkene blir flotte:)

Mona sa...

Helskotta skulle jag också säga... Det är så trist att sprätta upp. Men det blir jättefina sockor i härliga färger!
Kramar, Mona