lördag 26 november 2011

Så ful att jag inte kunde låta bli..

Som alla andra duktiga husmödrar har jag också börjat ordna till advent idag. Huset är städat, julblommorna är inhandlade och adventsljustaken satt på bordet. Men som jag sagt tidigare är jag ingen interiörfreak, det finns verkligen en del pynt som jag inte helt har förstått man borde ha, lite för mycket glitter och glamour.. Men på min shoppingrunda ramlade jag över en lampa som jag bara inte kunde låta bli, och faktiskt, så ful var den ju inte nu när det blivit mörkt ute. Om den kommer upp igen till nästa år ska jag inte lova men nu har adventskänslan kommit in i vårat hus..

Nu är det ju inte 1.a advent förrän i morgon men idag var ju en bra dag att börja på. Nu väntar vi gäster till Raclette, inte direkt julmat men himla gott och raclettejärnet fyller huset med värme…

Nu det ju faktiskt snart jul!

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser i alla fall fint ut. Här finns ingenting ännu som ens liknar jul.....
Trevlig 1:a advent!
Agneta kram

Mimmi Hek sa...

Visst passar lampan fint till dina juliga gardiner. Bäst att "jula" inne för utomhus påminner inget om jul.
Kram

Lisa sa...

Jag tycker den var gullig, jag. Som du skriver, den går alltid att byta ut nästa år om du känner för det (fast varför då). Här blev det fel inser jag. Köpte en stjärna, satte upp den och var jättenöjd. Så kom nästa stjärna upp i ett annat fönster och då fick jag problem. Den större hänger i det mindre fönstret. Gissningsvis ska t-kärringen ägna 1:a advent åt att flytta stjärnor...

Kram, Lisa

Hilde sa...

Jeg synes den skapte fin julestemning i kjøkkenvinduet :)

Lilli sa...

Oh, Raclette som är sååå jättegott! Åt det första gången i Schweiz för många år sedan! Stormen har bedarrat nu, här iaf. Du kan nog lugnt åka till Köpenhamn :) Ha det riktigt trevligt!