lördag 12 november 2011

Sötsug en lördag

Sugen på något sött, en brownies kanske, men jag orkar inte sätta på ugnen igen efter middagen.. Alltså, denna sauteringsppannan får både smälta smöret med chokladen, fungera som bunke när jag rör i äggen, sockret och lite mjöl och nu står den där på låg värme. Undrar om det fungerar eller om den blir bränd i botten?? Det vet jag inte ännu…

Femte semesterdagen är snart slut. Surdegen är i varje fall satt, i och för sig är det första dagen, den ska väl matas fyra dagar till innan jag kan baka av den, men den är i gång Hittade denna fina lilla burken på butiken, en ursäkt för att shoppa eller en praktisk nödvändighet??

Jag skulle ju shoppa på min semester, och det har jag gjort. Nu ligger ännu fler kuddar och tyg på golvet, väntar bara på att jag ska orka hitta vägen till symaskin..

Och jag har faktiskt planterat om dom sista krukväxterna så den biten kan jag också stryka av min lista. Pust… jag har ju tre dagar till, det håller väl för allt det andra??

Jag hittade förresten en gammal smideljusstake efter morfar när jag städade. Hängde upp den i kontorsfönstret. Nu fattas bara ljus… typisk att jag glömde köpa det när jag var ute.. I morgon ska jag få sååååå mycket gjort, och inte ska jag ut alls med bilen. Det bästa med semester är att vara onålig eller som mannen kommenterar – varför svarar du inte i telefon?!! Vem ?? Jag?? jag är ju inte hemma, jag har gömt mig, !!

3 kommentarer:

Anonym sa...

: ) nettopp ! vær litt egoist.. gjør det DU vil.. ikke det andre vil..

god søndag ! klæm fra mæ

Lisa sa...

Klart du ska koppla bort omvärlden när du har semester! Jag brukar också hålla mig undan ;-)
Men så mycket ledigt verkar du inte ha. Du far ju fram som ett yrväder! I och för sig så är det vila att göra saker man tycker om och att bara ligga i soffan är inte bra för kroppen.
Här håller ett mirakel på att ske. Solen försöker titta fram! Nu måste jag ut!

Söndagsmys på dig!

Bestemor Drillo sa...

Du har så mange jern i ilden at jeg tror ikke du behøver ha dårlig samvittighet!
Ha en flott uke !
Klem fra bestemor!