måndag 29 november 2010

Vinterns första par ut..

En ren muta! Nu har jag stickat vinterns första raggsockor. Jag behöver hjälp med min sabla datamaskin som inte vill som jag vill. Efter varje helg så är den trög som kola, sidorna vägrar öppna sig, det är som den lägger av på söndagsmorgonen. Datahjälpen sitter framför en skärm i undervåning, äldste sonen alltså. Men han är ganska trött på att hjälpa mig ( händer det såååå ofta,…ja!) så jag gick ner och förhandlade med honom. Han ville ha sockor, det är två kvällars jobb, så imorgon får han ta min laptop. Det kallar jag byteshandel!

6 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Schysst byte! Vem tjänar mest på det? :P

Anonym sa...

ett väldigt smart byte vill jag påstå. . . Ha de bra i kylan. .

Anonym sa...

kult :)) med bytte altså:) du har kanskje lagret for mye på den stakkars maskinen. kjøp en ekstern disk som du lagrer bilder på..

ha en super dag i sør.. klæm fra mæ :)

LisaMatilda sa...

Konstig maskin som blir trött på söndagsmorgnarna... Du har kanske för mycket sparat på den? Fast då skulle den ju vara trött alltid. Har det något med uppkopplingen att göra??

Vackra sockor!!

Ewa sa...

Å vad mycket fint du gör... Satt och letade efter vantmönster, och hamnade på din fina blogg...

Mvh/Ewa

Mimmi Hek sa...

Ett riktigt bra byte! Snygga ben och urtjusiga socckar!