fredag 22 juli 2011

En tragisk dag…

Ja ha, så var den nästan full igen då, på en månad.. tömde den ju 21.6.. idag har det regnat och regnat, ösit ner har det. I morgon blir inte bättre om jag ska tro detta..

54 mm!! Det får inte plats i mätaren om jag inte tömmer den…  Trist också, för den ena fisken dog, men idag har det kommit en ny ner i akvariet så nu är dom två igen...

Men detta är ju bara bagateller mot det som händer här idag, bomb och skjutdrama… Vad spelar vädret för roll då? Och inte kan man lika enkelt ersätta döda ungdomar.. 

-‘Ingen skal få bombe oss til taushet!’

3 kommentarer:

Lisa sa...

Det är svårt att finna ord för det som hänt i Oslo idag... Plötsligt känns alla ens egna små tråkigheter så... små...
Jag är ledsen för din fina fisk. Jag hoppas att de andra mår bra!
Här blev det riktigt tråkigt idag. En vän dog igår... Faan, vad mycket skit det blev plötsligt!
F´låt, nu skärper jag mig : / Ha en så bra fredag som det går. Kramiz, Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

Det är så fruktansvärt förfärligt, det är svårt att förstå, jag har suttit som klistrad framför tv:n hela kvällen och följt nrk....hur kan det bli så galet....Agneta klem

Mimmi Hek sa...

Galna människor finns tyvärr överallt och vi hör om den här sortens sprängningar varje dag fast mycket längre från oss. När det kommer till vårt eget land känns det mycket värre. Det var ju inte så hemskt länge sen någon sprängde i Stockholm. Mycket otäckt.
Hoppas ändå att din helg blir bra!
Kram