onsdag 6 juli 2011

Ett stycke längre..

Den lilla babytröjan är inte helt färdig men ärm nr 2 är det i varje fall. Den är stickad med samma garn och samma stickor men lika väl blev den större. Det är det värsta när man stickar lite och sällan och sen stickar hela ärmen på en kväll, ja, den blev stickad den kvällen. När jag stickar i flera timmar blir det lösare efter en stund ser det ut till..

Ärmen blev färdig ja, men sen har det gått långsammare igen. Byxorna är påbörjade, men jag är inte helt säker på resultatet. Mönstrena på drops passar inte helt till mitt garn och stickfasthet, men dom hade en teckning av byxan med cm mått, precis som tyska beskrivningar. Jag får använda den som basis.. Dessutom ändrade jag lite på utseendet. Jag tar inte med den svartvita randen mellan färgbytena, hoppas det blir som tänkt.. har ju inte allt för mycket tid på mig. Går allt efter planen har jag fortfarande 5 veckor ...

3 kommentarer:

berit sa...

tror det hadde blitt for mye om du hadde brukt den sort/hvite borden på buksen også..

er en kløne med strikkefasthet så hos meg stemmer ingenting : ))

lykke til med prosjektet ! klæm : )

Mia stickar sa...

Ja ibland blir det så att det bara trasslar, hoppas det löser sig!

Mimmi Hek sa...

Lycka till med att få det klart inom tidsgränsen.
Kram