fredag 4 november 2011

Fredagskvällar..

Den här mobilen är åter igen på plats i min jeansficka och kommer vara med mig hela helgen, var jag än är och går. Måtte den bara vara snäll mot mig och inte ringa så där allt för ofta. Vaktmobilen, som säger att jag blir tvungen att göra en insats.. Fast varför låta så negativ, jag gillar ju faktiskt mitt jobb och jobba på helgen betyder ju att jag får mera ledighet i veckan, och det! det tycker jag om. Min tid, min alldeles egen tid.

Min tid kommer väl fyllas av spinning framöver hösten och vintern. I varje fall hoppas jag det, speciellt nu när det kom 2 kg ull i posten. Min beställning från spinnvilt, Corriedale, 1 kg mörk ull och 1 kg vit. Det blir ju en del spinning av det ville jag tro. Att jag allraredan har ull lagren fulla har jag helt enkelt valt att glömma just nu..

Ljust och mörkt.. jag är nog lite ensformig och tråkig. Fortfarande är det massor kvar av den mörka ullen franska ullen, den till höger. Jag tyckte ju den var mjuk men den här Corriedale ullen är faktiskt mjukare, till vänster, och en aning mörkare. Självklart blev jag tvungen att testa den direkt, det blir min fredagkväll..om det inte ringer då.. men jag tycker den var lite svår att spinna av, får väl in snitsen om en stund.

Så vill jag tacka den härliga knypplerskan som skickat mig denna fina uppmärksamheten. Makan till kvinnomänniska får man leta länge efter, vilken envishet och vilja hon visar upp. Både vad gäller träning, kost och inte minst när det gäller ignorera diverse skador och smärtor. Jag önskar jag hade hälften av den standhaftigheten och stålviljan. Har ni inte varit inom henne så tycker jag det är dags nu!

Nej, nu väntar ullen och Skavlan på mig.. och kanske en liten bit chokladkaka, det är ju ändå fredag..

6 kommentarer:

Nanne sa...

Jeg lover, skal ikke ringe mobilen din.... selv om.... nei nå får vi ta helg. Kos deg med Skavlan, det skal jeg....
GOD HELG!

Mimmi Hek sa...

Skavlan är toppen! Tack för alla vackra ord och all uppmuntran du bistått med.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Spinna verkar så kul. Jag får sätta upp det på min projektlista, just nu är det knyppling jag försöker lära mig.
Gratulerar till den fina utmärkelsen!
Agneta kram

Mia stickar sa...

Hoppas telefonen är tyst så du får spinna!

Unknown sa...

Masse lekker ull =) Husk at corriedale puffer seg litt opp når du vasker garnet =)

God Helg!

Lisa sa...

Jag är ju väldans inne på temat mys just nu och att spinna garn måste väl vara RIKTIGT mysigt! Jättesnygga färger tycker jag. Även om färger är lite murriga så går det alltid att lysa upp med någon härlig kontrasfärg. En tröja i ditt garn med en orange sjal kanske? Eller färga håret rött, hihi = )
Hoppas att kladdkakan var god, jag har insett att jag glömt att köpa hem smask denna helg. Inte ids jag baka heller. Får väl ta ett glas rött istället ;-)

Lördagsmys i mängd från Lisa