onsdag 9 november 2011

Min poncho ska äntligen få en polokrage

Den blå ponchon ska nu äntligen få en polokrage den också. Detta är den första av två som jag stickade. Den blå poncho’n fick fransar men aldrig någon krage, tänkte faktiskt inte på att det behövdes..

poncho_thumb 

Det här en dårlig bild av den gröna ponchon, inlägget om den hittar du HÄR.

Här hittar du också mönstert om du är interresserad.

 

Nu har jag i varje fall köpt två garnnystan av varje färg så det ska kunna bli en polokrage på den här blå också..

En storpolokrage tror jag faktiskt det blir den här gången.. Då blir det ju lite variation.

Den här milda hösten är ju perfekt ponchoväder, jag går inte med något annat utomhus. Så nu har jag ännu en ting att göra framför tv’n ikväll. Ska väl också erkänna att det blev en del andra garner också när jag först orkade en tur ner till stan..

7 kommentarer:

Mia stickar sa...

Vilken fin poncho! Älskar färgen!

Mimmi Hek sa...

Vad flitig du är! Jag får inte klåda i fingrarna av att rätta dej. Du behöver inte vara orolig för det men människor som skriver och läser i sin profession ska kunna läsa och skriva ordentligt tycker jag.
Jag tycker dessutom att det är charmigt när du rör in norskan. Norska är inte så svårt och vi har ju en dotter som också är norska så alltid lär jag mej något.
Kram

Hilde sa...

Superfin poncho, Mia!!! Og nydelige blåfarger.

Anonym sa...

huff.. jeg får visst ikke med meg noen ting her inne.. det er jo masse innlegg jeg ikke har sett før nå..

du skal kutte ut de der tankene.. og det litt brennkvikt ! du har fri.. det betyr at du ikke skal tenke jobb !! tenk på garnnøster , sokker og polokraver du istedet : )

likte ponchoene.. har prøvd men jeg fryser bare..

ha en fin FERIE ! ; )

Lisa sa...

Läckra ponchos du stickat! Jag ska kolla mönstret, för en poncho är perfekt i dragiga, gamla hus (ute också för den delen).
I morse var det INTE sådant väder här, riktigt gråkallt med 1-3 grader och dimma (beroende på var man var). Det enda roliga var att jag kunde ha min nya kappa = )

Ha en fin dag önskar någon som bloggar på kafferasten, he he...

Anita Tørmoen sa...

Så flotte ponchoer du har laget. De varmer nok godt:)

Anonym sa...

Hei, den ponchoen ser så god ut, flott håndarbeid :o) God klem fra Vibeke :o)