måndag 25 januari 2010

Ny ull och slända

DSC_0002
Jag ramlade tillfäldigtvis över några buntar Merinotops, tre olika blåfärger. Tillsammans med mitt gröna och blåa från tidigare tror jag faktiskt att jag ska försöka mig på ett merfärgat, melerat garn. Färgerna passar ju otroligt gott ihop…
4
Jag fick också med mig en till slända ut ur butiken, denna har vikten i botten.  5
Jag vart ju tvungen att prova den direkt. Tvinnade det sista garnet och här ska jag säga att det blev fart, nu var det problem att inte tvinna det för hårt, och den spetsen i botten gör att den fortsätter att snurra minst lika kraftigt när sländan har nått golvet !
6

8 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Otroligt fina färger. De var så snygga tillsammans.

Mia stickar sa...

Vad härlig ullen ser ut, som moln! Jättefina färger!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelige farger. Dette blir spennende å se resultatet av :)

Hobbygåsa sa...

Spennende Mia! Garnet ser flott ut, lekre farger!

Bestemor Drillo sa...

Dette var en utrolig vakker farvesammensetting! Spennende !
God uke til deg ! Klem!

Bluewhiskey sa...

Mycket imponerande, jag vill verkligen också lära mig att spinna. Förstår inte varför det ska vara så svårt att våga ge sig i kast med det, jag har ju både slända och ull..

Och ja, tack för tipset, jag hade redan klurat ut det när jag kom så långt och hade inte läst ditt inlägg ännu, men jag önskar att det skrev det så där lätt i beskrivningarna också som du gjorde för då hade jag ju förstått direkt :)

Bodil sa...

Herlege fargar ilag :) Det blir kjekt å sjå resultatet! Ha ei fin veke :)

Meta sa...

Hallo !
Vilka härliga färger du har på garnet. Precis mina färger !!!!!
Stor kram
Mamma