lördag 30 januari 2010

Ullkoftan växer..

1  

Ikväll har jag setat framför TV,n och stickat med halvslumrande ögon.DSC_0025 Efter så många kvällar med ljudbok och sländan var det skönt att se lite resultat av garnet. Nog har garnet blivit tunnare för varje dag även om jag har försökt anstränga mig för att få det lika tjockt, men det ser inte ut som om det gör så allt för väldig mycket, det blev bara så mycket lättare att sticka på stickor 4mm och koftan känns mjukare. Nu har jag spunnit så pass mycket med grön ull att ärmarna blir trekvarts längd och livstycket är nästan färdigt. Eftersom jag också spunnit 300 gr med blått, som ju inte helt passade in i helt nederst kanske så fortsatte jag med mina försök på melerat garn, spann alltså den ena tråden med både grönt och blått. Jag tänkte att jag skulle använda den som en övergång från det gröna till det blå..

DSC_0003DSC_0004

Men nu är jag inte så säker längre. Jag hade tänkt mig att kanta koftan med mörkbrunt så kanske jag hellre borde göra dom sista varven i blanding mellan ljus och mörkbrun.. Det är inte lätt att bestämma sig, kan vänta lite till med det, nu har jag spunnit ull så många kvällar att jag känner ett behov av att gör något annat.. Sticka ( ännu ) en mössa kanske…

14 kommentarer:

Troen og Haapet sa...

Wow!!Så produktiv og allsidig som du er!!Koften din blir kjempe fin, og på selvspunnet garn!!Utrolig flink er du!
Jeg tror det blir fint å kante den..ville valgt ut fra de andre klærne du har og som passer til. Lykke til videre med prosjektene dine, du kreative Mia;))
Klem

LisaMatilda sa...

Koftan ser jättefin ut! Verkar mjuk och skön. Ha en bra helg!
Kram

BiZen sa...

Tänk att ha en kofta med eget-spunnet garn! Vilken känsla! Du skrev tidigare att det var påfrestande för axlarna att spinna med slända så jag funderar på om det är något för mig att prova på.
Din kofta ser ut att bli toppenfin!
//BiZen

Bodil sa...

Imponerande! Det blir jo ei kjempefin kofte. Den blir god og varm å ha i kulden. ønskjer deg ei kreativ helg :) Klem

Mia stickar sa...

Du är imponerande, koftan ser ut att bli jättefin!

... sa...

Kjempefin blir den, og så fort det går! Er virkelig imponert over hva du får til, Mia :)

Birgitta sa...

Vilken fart du haft på sländan och stickorna som redan kommit så långt. Stickar du koftan uppifrån och ner? Är inte det svårt`
Önskar dej en mysig lördagskväll.
Kramis

Bestemor Drillo sa...

Tenk hvor stolt du kan være som har spunnet garn til egen kofte,det er ikke mange i dag som gjør det ! Den blir kjempefin både med og uten kanter ! Klem til deg;)

Britaiskogen sa...

Oi, dette blir en fin og spesiell kofte for deg..Du er flink

Britt sa...

Vad du kan. Den ser bra ur//Britt

Birgitta sa...

Hej! Allesammans är över än och vill du beställa en av dem, så kan du få en längd som passar dej. För så länge de sitter i vävstolen så är det fritt fram att ha önskemål.
Ha en skön söndagskväll.
Kramen

Hobbygåsa sa...

Så fin den blir! Tenk å ha egenstrikket jakke med selvspunnet garn, wow nå har du grunn til å være stolt!

Jorun sa...

Koften din blir jo virkelig fin!
Ja, det hender jo en blir litt lei og må legge ting til side litt...
Å gjøre noe annet en stund kan nok være bra.

Anonym sa...

Så flink du er Mia, får helt mindreverdighetskomplekser jeg!! Ta den på til GATèn, så vi kan se den !! Hilsen Wenche