måndag 2 januari 2012

Jag, tokiga, tossiga kjärring…

Det är så pinsamt att jag nästan måste notera mig det. Idag ringde jag och efterlyste ett nytt bankkort, kom på precis innan jag skulle på butiken att det ju gick ut 11/12, det såg jag ju sist när jag beställde på internett. Men i jul och allt vad det innebär så glömmer man sånt. Ändå bra att jag kom på det innan jag stog i kassan och skulle betala!

Så jag ringer till banken och undrar var mitt nya är? Jo, det var sänt ut i slutet av november. Alltså spärrar han mitt obrukliga kort och ska sända ett nytt – två veckor!!! tar det. Det blir en billig start på 2012 ska jag lova. För mig i varje fall, det blir värre med man, honom blir det väl extra dyrt för..

Men så idag har jag städat, och hittat… ja usch, jag hittade mitt nya bankkort. Pinsamt! Nu var det bara att klippa sönder det, spärrat och obrukligt.. Julen har i varje fall dansat ut idag. Otroligt så lång tid det tar att få bort alla röda gardiner och dukar, adventstjärnor, tomtar… Men gud så skönt när det är gjort.

Jag tycker så mycket om det här virkade mellanverket förresten. Lingonkransar, enkla men ack så söta. Också det här mönstret är väl antagligen från Allas en eller annan gång i förra århundradet.

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Ja du, det finns många sätt att spara pengar på, men denna var ganska uppfinningsrik. Konstigt att det kan ta två veckor för ett nytt. De blir nog inte utbrända i banken då, och det rä ju skönt.

Mia stickar sa...

ha ha, jag skulle betala i affären en gång och då funkade inte kortet. Det visade sig att det gått ut och de undrade verkligen på banken om jag inte fått ett nytt? Nej då så de beställde ett nytt och när jag kom hem och berättade det för mannen sa han: det kom för ett tag sedan, jag stoppade det i min låda! :)

Lisa sa...

Den var bra! Jädrans tokigt dessutom. Passa på att handla nu då när maken är bankir, he he.
Nej allvarligt talat. Att bli av med kortet är hemskt! Man har blivit så beroende av dem. Visst kan man ta ut kontanter i bank, men...
En bra tröst är dina fina gardiner. Den gröna färgen är kalas!

Kram, Lisa

Mimmi Hek sa...

Också ett sätt att spara pengar på. Måste det verkligen ta två veckor att skicka ett nytt. Slö postgång eller?
Här är julen kvar veckan ut.
Kram