fredag 24 september 2010

I ryggläge…

soffaplatsen
..platt utslagen på soffan, här kommer jag att tillbringa många timmar några dagar framöver. Med en reducerad mobilitet i vänsterbenet ska jag njuta av sommarens alla trädgårdsprogram, som trädgårdsfredag ( redan färdig med det idag..) och NRK’s Grønn glede. Jag har alltid undrat varför just dom TV programmen sänds när vi som gillar just trädgård är ute i trädgården, eller kanske dom inte är lagade för oss, utan just alla dom andra stackarna som inte har en grön fläck.. Men, oansett, här ligger jag och stickar med datan kopplat upp mot TV skärmen, nu blir nog mitt restgarnspläd färdigt till slut..  Det är vindar av ändring som har blåst förbi mig i den sista tiden, långa dagar och lite ‘MIA’-tid så när jag nu först är tvungen att hålla mig hemma så kan det nog vara lika bra. Ett välbehövligt avbrott så kanske jag hinner sortera alla tankar och intryck och få saker och ting lite mer på plats. -‘Man vet vad man har, men inte vad man får’ stämmer så precis, men det ska ju inte bara vara till hinder, inte låsa för att man aldrig törs göra något nytt?  Nu är det  i varje fall gjort, jag har fattat beslutet och försöker mig på något nytt den tredjedel av mitt dygn som liksom ska vara mitt yrkesaktiva. Så medans jag full av oro igår kväll, gick och väntade på dagens operation, tog jag en tur inom Gudrun, hon underbara människan med keramiken, det varma hjärtat, dom kloka orden och den underbara trädgården, där hittar jag alltid tröst. Den här gången också, i tillägg till att  mina ögon nästan ramlade ur sina hålor, vad? jag har vunnit hennes underbara kermikhjärta. Fantastiskt!

9 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Visst är det gott när man tagit beslutet.

Mimmi Hek sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

God bedring Mia!

God klem fra Vibeke :o)

Anonym sa...

så godt at du er ferdig.. og at alt tydeligvis gikk bra..len deg tilbake og nyt noen fridager..god bedring..

klem fra mæ

Strikkebesta sa...

Ja, du er heldig som vann det vakre keramikkhjertet! Håper det er til trøyst i rekovalesensen, ønskjer deg god betring - og ei fin helg!

Helena sa...

Krya på dig! Ta tiden till hjälp, och tänk på dig själv nu. Jag har inte gröna fingrar, gett upp att ha blommor inne. Kanske jag vattnar ihjäl dom, dom trivs inte vad jag än gör. Pelargonier ute däremot, dom blommar för mycket.

Anonym sa...

har 3 Rema her med garn.. 2 forskjellige kvaliteter.. en superwask ull og en 100% ull.. jeg bruker den siste..

skal jeg kjøpe å sende ?? kan ta bilde først av fargene..

går det bra med foten ?? vondt ???

Unknown sa...

God bedring og gratulerer med gevinst :)

Mia stickar sa...

Hoppas operationen gått bra!