söndag 5 september 2010

Min hjälpreda i köksträdgården

vem är det här?

Hela sommaren, eller i varje fall dom sista månaderna, har jag haft sällskap i köksträdgården, men först idag kom jag mig för att hämta kameran. Min hjälpreda är faktiskt inte rädd av sig men flyger runt mig och sätter sig gärna på en meters avstånd och fölger med, kul egentligen att han är så pass tam, men nu är jag ju inte den som bråkar mest när jag är ute heller, sitter ju mest stilla och renser ogräs eller som oftast filosoferar jag nog, sittandes på bänken och ser utöver odlingarna..

en trogen kamrat

Undrar vem han/ hon är? Jag är urdårlig på fåglar. Jag har förstått för länge sen att jag måste ha sovit mig genom alla biologilektioner, fåglar, stenar, insekter, träd.. Det ända jag kan något om är väl kroppen, hm, hm..  Så är det någon som kan hjälpa mig?

8 kommentarer:

Anonym sa...

var dessverre ikke tilstede jeg heller i de timene :) men stilig kar!

god søndagskveld til deg.. klem:)

Mimmi Hek sa...

Skoj med en pippi som hjälpreda. Det kan vara en ung rödhake. Är den vit på sidorna av stjärten är det en liten flugsnappare. Tro nu inte jag kan det bara av att titta på bilden. Det finns ju fågelböcker. Båda arterna flyttar till varmare länder på hösten.

Mia stickar sa...

Tycker han ser ut att heta Knut! Jättefin är ha iallafall!

promenader på landet sa...

Hej Mia och tack för go kommentar hos mig! Vad mysigt att ha lite sällskap i trädgården! Ha det gott i veckan kram Maria

Helena sa...

Söt är han, men vilken art vet jag inte. Flyttar han söderut nu till hösten blir det väl ensamt.

LisaMatilda sa...

Kanske en liten rödhake? Är inte dom röda på bröstet...?
Kul med någon som håller en sällskap i alla fall!

Tigris Predikantan sa...

Fint sällskap!
:)

Åsa! sa...

Vilka fina bilder du fick utav din lille vän! En rödhake tror jag nog att det är.